Konya Masaj Salonu-Ecem Hanım

Konya Masaj Salonu-Ecem Hanım

Konya Masaj Salonu-Ecem Hanım Zinaya karşı bölgesel yasakları sertleştiren Yahudiler, zinayı çok iğrenç kabahatlar derslikına sokarak bütün Ibranileri öldürülme riskiyle karşı karşıya getirdiler. öteki Yakındoğu yasaları, boynuzlanmış kocaya karısını ve sevgilisini cezalandırma izni veriyordu; karısının sadakatsizliğinden “yaralanan” kişinin koca olduğunu organize ettiğimüzde bu izin mantıklıydı. Bir kadının kocasına ihaneti tüm topluma ihanet olarak değerlendirilerek tüm toplumun mevzuya dahil edilmesini sağlıyordu ve bu da toplumsal cezayı gerektiriyordu. Zina yapan hanımlar ve erkekler, herkesin yararı için alenen boğularak öldürülüyordu. Evlenmek üzere nişanlanmış bir kızla bir adam cinsel ilişkiye girdiğinde de yasalar olanca sertliğini gösteriyordu. Çift soyuluyor ve halka açık meydanlarda ölene kadar bedenlerine büyük taşlar düşürülüyordu.

sonrasında ne işe yaradığını bilmiyoruz. Tevrat diyor ki, eğer kadın masumsa, hamile kalır; yok eğer kabahatluysa, rahmini kaybeder. Herhalde daha sonra da öteki zina meydana getiren hanımlar gibi açıkca infaz ediliyordu. Açıklanmayan husus ise Tanrı’nın adaletini ne vakit ve iyi mi yerine getirdiğiydi. Acı suyun “kimyasal içeriğini” bilmediğimizden, bu sıvının kadının kalçasını “yıpratıp yıpratmadığını” veya “karnını şişirip şişirmediğini” bilmiyoruz. Bu pek muhtemel görünmüyor.
Dahası, eğer kadının masumiyeti sonraki bir hamilelikle kanıtlanırsa, bunun anlamı kıskanç kocanın zinayla “kirletildiğinden” şüphelendiği şekilde karısıyla cinsellik yaptığı mıydı?

Konya Masaj Salonu-Ecem Hanım

Bu eleştiri noktalarda da kitap sessiz kalıyor. Öte taraftan zina kabahatlamalarının aslı astarı olmayan olduğu kanıtlandığında kocaları korumaya dair çok şey söylüyor. Yakındoğu’da başkalarını gereksiz yere sınavdan geçmeye zorlayan çoğu insan cezalandırılırdı. Oysa adamların zina kabahatlamalarının mesnetsiz olduğu kanıtlandığında bile onların yanlış bir şey yapmadığı düşünülürdü. Dolayısıyla sırf bir kıskançlık kuruntusuyla bile eşlerine zor zamanlar geçirtmelerine izin verilirdi.

Tanrı’nın Önünde Titremek: Ibranilerde Eşsex minimumından teoride, kocaların eşlerine sadık olmasını istemeleri dışında, Ibraniler de zinaya komşuları benzer biçimde yaklaşıyordu. Öte taraftan yaşadıkları yerde eskiden olmayan yeni bir cinsel “nefretin” tohumlarını kendi yordamlarınca ektiler. Nitekim Tevrat, erkekler arasındaki anal seksi en adi suç sayıyor ve cezasını taşlanarak öldürülmek olarak tayin ediyordu. “Bir hanımla yatar benzer biçimde erkekle yatmayın; zira bu iğrençtir,” diye buyurur Levililer. “Akan kanlarından kendileri görevli olacak.” Öte taraftan uygarlığın başlangıcından itibaren “beraber olan” adamların olduğuna şüphe yoktu. Fakat bunu yaparak hayatlarını ilk kez tehlikeye atıyorlardı.